نورآسمان بسیار مهم در علوم نوری و آسمانی

مهمترین سوالات علنی که بسیار می تواند مهم باشد ، حتما ببینید

نورآسمان بسیار مهم در علوم نوری و آسمانی

مهمترین سوالات علنی که بسیار می تواند مهم باشد ، حتما ببینید

مطلب مربوط به نورآسمان را در سایت طالاب بخوانید

و اینجا در سایت طالب در رابطه با سایت نورآسمان و انچه در آسمان هست از تاریخچه گذشته و آیندگان خواهید خواند

با آمدن دشمنان اسلام و مسلمین که به زودی شکست خواهند خورد اوضاع تفاوت خواهد کرد و به زودی متوجه چگونگی آن خواهید شد

الله اکبر خامنه ای رهبر


یک ویژه نامه پر از مطالب برای امام حسین علیه السلام


پس از مرگ معاویه پسر ابوسفیان، پسرش یزید به عنوان خلیفه به قدرت رسید. این در تضاد مستقیم با شرایط آتش بس بود که موویا دو دهه قبل با امام حسن امضا کرده بود ، جایی که قرار بود خلافت به امام حسین برگردد. با ورود یزید و ماده آتش بس شکسته شد ، وی برای دستیابی به حمایت و مشروعیت برای حکومت خود ، خواستار بیعت از امام حسین شد. امام حسین از بیعت با یزید خودداری کرد.

اما اوضاع مدینه برای امام خطرناک شد و امام چاره ای جز خروج از شهر به همراه خانواده به مقصد مکه نداشت. هنگامی که او به مکه رسید ، امام شروع به دریافت نامه های بی شماری از ساکنان کوفا کرد ، که بسیاری از آنها خواستار این بودند که امام حسین باید به شهر خود بیاید تا آنها بتوانند به او کمک کنند تا بیش از حد پرتاب یزید را انجام دهند. اختلافات زیادی بین امام و اصحاب وی صورت گرفت ، اگرچه بیشتر چهره های ارشد مکه به امام گفتند که سفر خود را به کوفا ، امام با دانش و خرد خود رها کنند ، معتقد بودند که لازم است به سمت شهر شهر حرکت کند افرادی که به او نامه نوشته و درخواست حضور او را کرده بودند.

پیش از این امام، سفیر و پسر عموی خود، مسلم بن عقیل را نیز برای ارزیابی وضعیت کوفه فرستاد و به او اطمینان یافت که زمینه برای ورودش فراهم است. در سفر امام به کوفه، در دوراهی به نام جبله توقف کرد و در آنجا از حوادث شهر کوفه مطلع شد. یزید شخص بدنام تری به نام عبیدالله بن زیاد را جایگزین فرماندار قبلی کرده بود که بلافاصله در میان یاران وفادار امام حسین وحشت و ترس ایجاد کرد.

او نیز به سرعت مسلم بن عقیل را دستگیر و اعدام کرده بود. بسیاری از یاران کوفی امام حسین (ع) در شوک و وحشت فرو رفتند و سرانجام از درخواست خود از امام پس گرفتند. برخی به طور کامل آن را رها کردند و به حمایت قبلی خود خیانت کردند. عده معدودی که حاضر به عقب نشینی نشدند توسط عبیدالله بن زیاد زندانی شدند. امام با این حال تصمیم گرفت به سمت کوفه حرکت کند، به این امید که اگر بتواند وارد شهر شود، هوادارانش برای پیوستن به او انگیزه پیدا کنند. با این حال، گردانی که ابن زیاد به رهبری حر بن یزید فرستاد، مانع شد.

حر مانع از ورود امام به شهر شد و اجازه نداد به مدینه بازگردد. گردان او امام و گروه کوچکی از پیروانش و اعضای خانواده اش را مجبور به حرکت به سوی سرزمینی خالی از سکنه و بایر به نام کربلا کردند که در دوم محرم سال 61 هجری به آنجا رسیدند. هنگامی که امام به کربلا رسید، ابن زیاد لشکر بزرگی را به رهبری عمر بن سعد برای مقابله با امام فرستاد. چند روز رایزنی و تبادل نظر صورت گرفت تا اینکه در روز هفتم محرم لشکر عمر بن سعد دسترسی به نهر را برای آب آشامیدنی به قرارگاه امام بستند.

در روز دهم محرم بارها از امام خواسته شد که بیعت کند و دست خود را در دست ابن زیاد و در نهایت یزید خلیفه بگذارد. امام بارها از پذیرش چنین گزینه ای خودداری کردند. شهادت و مرگ را بر ذلت بیعت با ظالم سرکوبگر ترجیح داد. نبردی همه جانبه در گرفت که منجر به شهادت امام حسین (ع) به همراه خانواده و یارانش به وحشیانه ترین رفتارها شد. زنان و کودکان را بعداً در حضور یزید به دمشق بردند، یزید از کار او خوشحال شد و از تصمیم خود پشیمان نشد


https://paxtonsmc3z.jiliblog.com/79709573/کودکان-کار-و-آسمان
https://rylancdr3m.blog2learn.com/69880068/کودکان-کار-و-آسمان
https://hectorldt0p.dsiblogger.com/54075019/کودکان-کار-و-آسمان
https://raymondtbe9y.getblogs.net/53750607/کودکان-کار-و-آسمان
https://johnnyldw0j.ka-blogs.com/75160828/کودکان-کار-و-آسمان
https://simonxtk6i.blogofoto.com/52819918/کودکان-کار-و-آسمان
https://griffinuel0d.timeblog.net/57713972/کودکان-کار-و-آسمان
https://sethlir6m.acidblog.net/52951844/کودکان-کار-و-آسمان
https://claytonraf7w.fireblogz.com/52961111/کودکان-کار-و-آسمان
https://cesareyb7g.blogkoo.com/-41545561
https://kameronmib5r.total-blog.com/-47076002
https://titusjzk0d.amoblog.com/-43658040

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد